4 Ocak 2015 Pazar

Miraç ve Namaz

Bismillahirrahmenirrahiym.

Nahl 125. RABBİNİN yoluna hikmetle ve güzel öğütle davet et; ve onlara (karşı) öyle bir mücadele yöntemi ortaya koy ki, o en güzeli, en etkilisi olsun! Çünkü senin Rabbin var ya: İşte O kendi yolundan sapan kimseyi de, doğru yola yöneleni de en iyi bilendir.

bizim batılla mücadele yöntemimiz olaylara Kur'an merkezli bakmaktır. eğer bir kitaba iman etmişseniz onun tüm bilgilerine de iman etmişsiniz demektir. bu bilgiler size gelen ile çakışıyorsa hafızalarda yer etmesi gereken Kur'an merkezli bilgidir. batıldan efsaneleşmiş bilgiler insanlık için tehlikelidir.

Ankebut 51. Ne yani! şimdi bu ilâhi kelamı, kendilerine iletmen için sana indirmiş olmamız onlara yetmedi mi? Elbet bunda, inanacak bir toplum için tarifsiz bir rahmet ve ilâhi bir uyarı zaten vardır.

klasik kelamın yanlış anlatımlarından biride namazın Mirac'ta hediye edildiğidir. bu anlatım nereden doğmuştur? gerçek olan hangisidir? Allah namazı insanlığa ne zaman emretmiştir? Kur'an bilgi sistemimizden bakarak doğrusunu öğreneceğiz.

Kur'an; bir araştırma söz konusu oldu mu, iniş sırasına göre okunmalıdır. bu tür bir okuma, zaman ve yer bilgisi vereceği için net bilgi edinme için en geçerli yol olduğu gibi en güvenilir bilgide bu şekilde elde edilir. şimdi namazın ne zaman hediye edildiğine bakalım.

namaz " Rabbine secde et " eylemi ile ilk Alak suresinin 19. ayetinde geçer. Vahyin 1. yılıdır. namazın ikinci görüldüğü yer Müzzemmil suresinin 20. ayetinde " namazınızı kılın " şeklindedir.

namaz 15. sıra da ki Kevser suresinin 2. ayetinde " namazı da kurbanı da " şeklinde yapılan eylemin ne adına yapılması gerektiğini vurgularken geçmektedir. yine namaza yönlendirme anlamında ki halini zamanlarla birlikte Kaf suresinin 39. ayetinde görüyoruz; " Kaf 39 ÖYLEYSE artık onların söyleyeceklerine karşı sabırlı ol! 39 Bir de güneşin doğuşundan ve batıştan önce Rabbinin aşkın olan yüce zatını (namaz kılarak) hamd ile an; 40 yine geceleri ve secdelerin ardından O’nun aşkın olan zatını an! " Kaf suresi Peygamberliğin 6. yılında indirilmiştir.

ardı sıra inen surelerden 42. sırada ki Fatır suresi 29 da namaz " Şüphesiz Allah’ın kelamını tilavet edenler, namazı istikametle kılanlar " şeklinde geçmektedir.

ve geldik en kapsamlı şekliyle namazın geçtiği Taha suresine; " Taha 130 Öyleyse, artık onların söyleyeceklerine karşı sabırlı ol! Bir de güneşin doğumu ve atımından önce Rabbinin aşkın olan yüce zatını (namaz kılarak) hamd ile an! Yine gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün belli zamanlarında (namaz kılarak) O’nun yüce zatını an (ki, O’ndan) razı olduğun belli olsun! Taha 132 Öyleyse yakınlarına namazı emret ve sen de bunun üzerinde kararlı ol! Biz senden rızık istemiyoruz; seni Biz doyuruyoruz: ve mutlu son (kişinin) sorumluluk bilincine bağlıdır. " Taha suresi de Peygamberliğin 6. yılında inen surelerdendir.

fark ettiyseniz namaz Taha suresinde tüm vakitleri ile müminlere emredilmektedir. Alak suresinde başlayan namaz eylemi artık bir programa bağlanmıştır.

Vahyin 7. yılındayız. gündemde ki sure Me'aric. " Me'aric 22 Namazla dik duranlar müstesna: 23 Onlar ki namazlarında titiz ve devamlıdırlar. Me'aric 34 ve onlar ki, namazlarının (amacını) titizlikle gözetirler. " ayeti ile müminlerin günlük namaza devamlılığını sürdürmesine teşvik ediyor.

Vahyin 8. yılındayız. gündeme Neml suresi hakim. Neml suresinin üçüncü ayeti namaza vurgu yapıyor. " Neml 3 Onlar ki, namazı hakkını vererek kılarlar arınıp yücelmek için ödenmesi gereken bedeli öderler; 4 zira onlar, âhirete gönlü yatarak inananların ta kendisidirler. "

İbrahim suresindeyiz. namaz suremizde gerçek mümini tespit ve tarif içinde geçmektedir. " İbrahim 31 İmanda sebat gösteren kimselere söyle: hiçbir pazarlığın, hiçbir dostluğun fayda vermediği gün gelip çatmazdan önce hakkını vererek namaz kılsınlar, kendilerine verdiğimiz nimetlerden -gizli ya da açık- infâk etsinler. "

İbrahim suresinden sonra sırası ile Saffat ve Kasas suresi gelmektedir. bu surelerden sonra da İsra suresi inmeye başlar. klasik kelamın namazı Mirac hadisesine bağlaması İsra suresine dayanmaktadır. İsra suresinin iniş zamanına geniş bakarsak Vahyin 12. yılına tekabül eder. İsra suresinin 78-79 ayetlerinde namaz geçer.   

görüldüğü gibi efsaneleşmiş bir anlatımın Kur'an ile zıt düşmesi ayrı bir garipliktir! namazın böyle bir atmosfere sokularak anlatılmasın da ki sır perdesi ne olsa gerektir acaba? hissiyata dayalı bir din algısını empoze etmek olsa olsa şeytanın işine yarar!

ilahi bilgiye zanlarla müdahale etmek İslam'ı ciddi bir din olmaktan çıkararak hissiyat efsanelerinin dini olmaya götürür. böyle yaklaşmış insan topluluğu bir gün dünyadan silindiğin de, Kur'an ve gerçek anlatımları kalacak; efsaneleşmiş din ise buhar olup uçacaktır.

namazın aynı zaman da bir Kur'an okuma dersi olduğunu fark edersek namaz eylemi tam yerine oturur.



 " Saffat 180 İZZET VE AZAMET sahibi Rabbin, insanların idrak evrenlerinin çok ötesinde aşkın bir yüceliğe sahiptir. 181 O’nun bütün elçilerine selam olsun! 182 Ve âlemlerin Rabbine hamdolsun! "


selam ve dua ile. İslam aile birliği...            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder