23 Aralık 2014 Salı

Doğru Tanımlama


Doğru tanımlama çok önemlidir. Bir kere içinde bulunduğumuz topluma göre tespit yapmak zorundayız ki arızaları bulup tamir edelim.

Maksadı Kur'an'ı okumak için nasıl okuyacağını öğrenmek olan birinin hayatına Kur'an yansıtması mümkün değildir. Kanıtı da toplumun mevcut durumudur. İlk önce mantık değiştirilmelidir.

Kur'an nasıl bir hayat yaşanması gerektiğini öğrenmek için okunmalıdır. Böyle bir mantığın okuyacağı Kur'an anlamsız okumadan da kurtulacağı için sonuç olarak Kur'an ile yaşanacak bir hayata götürecektir.

Şu hatayı sakın yapmayın! İlmihal okumayı kesinlikle ret edin. İlmihal size dininizi öğretmez. İlmihal geçmişte yazılmış ve dinin geleneğe  karışarak evirilmiş halini günümüze taşıyan bilgililerden oluşur.

Sizi Kur'an okumaktan uzaklaştırır. Geleneğin dinle karışmış halini taşıyan birine dönersiniz. Hangi zaman da kimin yazdığı belli olmayan bu küçük bombalar inanç dünyanız da patlayarak sizi paramparça eder farkına varamazsınız. Adından anlaşılacağı gibi kendi zamanının ilmi halini anlatır. Korunmuş olmayacağı için şeytan tarafından aldatılan insanların içine atacağı çok şeyi zamanlar arası taşıyabilir. Dininizi Kur'an dan yani Allah'tan öğrenin, o zaman tüm şaibelerden korunmuş sayfaları ve bilgileri okumuş olursunuz. Unutmayın Kur'an bir bütündür. Her harfi korunmuştur.

Kur'an Beyyine suresi ile böyle bilgi dolu ayetleri taşır size. Hadi bakalım mübarek sureyi ziyaret edelim.

 

1 İNKARDA ısrar edenler, ister kitap ehline isterse şirki hayat tarzı edinenlere mensup olsunlar  kendilerine hakikatin açik delili  gelinceye kadar dışlanacak değillerdi! 

2 (O delil); tüm şaibelerden arınmış sayfaları Allah’tan kendilerine ileten bir elçidir;

3 (o vahiylerin) içinde (önceki) kitapların ölmez yitmez (değerleri) bulunur.

4 Ama önceki vahiylerin mensupları durdular durdular da, kendilerine hakikatin apaçık belgeleri  geldikten sonra ayrılığa düştüler.

5 Oysa kendileri yalnızca Allah’a kulluk etmek, din koyma yetkisinin sadece O’na mahsus olduğuna iman edip batıl olan her şeyden uzak durmak, ibadeti hakkıyla eda etmek, arınmak ve artmak için verilmesi gerekeni vermekle emrolunmuşlardı: İşte insanlığın ebedi değerler sistemi budur.

6 Elbette inkârda ısrar edenler, ister kitap ehline isterse şirki hayat tarzı haline getirenlere mensup olsunlar içinde ebedi kalmak üzere Cehennem ateşinin bağrına düşecekler: Onlar bütün yaratıkların en şerlileridir.

7 şüphesiz iman eden ve imanına uygun davrananlar da var; işte onlar bütün yaratıkların en hayırlılarıdır.

8 Rableri katında onların ödülleri, zemininden ırmakların çağıldadığı ölümsüz güzelliğin üretildiği tarifsiz cennetlerdir; orada sonsuza kadar kalacaklardır: Allah onlardan razı olmuş, onlar da Allah’tan memnun olmuştur. İşte bütün bunlar, Rablerinin sevgisini yitirmekten korkanlar içindir.
 

İkinci ayette verilen "tüm şaibelerden korunmuş" bilgisi yalnız Kur'an için geçerlidir. Yanına diğer kitapları, hadisleri, sünnetleri koyamazsınız. Kur'an hem dinin tamamlanma kitabı hemde insanların bozduğu diğer kitapların doğrultulma kitabıdır. Hissi duygularla hadis ve sünneti Kur'an'nın yanına koymanız, diğer iki kaynağı Kur'an'la eş tutuğunuz anlamına gelir. Gerçek şudur ki Allah'ın koruyup bildirmediği her şeye şaibe bulaşabilir. Çünkü insan çabuk sarhoş olur, gaflet içinde ne yaptığını bilmez ve emanet edilene ihanet eder.

 
Malesef ekoller hadis ve sünneti Kur'an'nın yanın da mutlak ek gibi algılayıp ve bunun tersini de Hz. Peygambere saygısızlık olarak isimlendirirken Allah'a nasıl ayıp ettiklerinin farkına varamamışlardır.
 
Evvel ki dinlerin bozulma sebeplerinin başında işte böyle bir  yaklaşımın geldiği Kur'an ile sabittir. Devam eden ayetlerde kitabın konusunun ve değerlerinin bir olduğunun fakat önceki vahyin muhatablarının nasıl ayrılığa düştüğü beyan edilir.
 

Önce ki vahyin mensubları kitap birken nasıl ayrılığa düşmüş olabilirler acaba? Bana göre surede ki uyarının en tavan yaptığı yer 5. ayettir. İşte Kur'an'nın öncesi ve sonrasında ki parçalanma, beşinci ayetin kulak arkası edilerek kendilerine hoş gelen hissi fikirlerin dinleştirilmesi ile gerçekleşmiştir. Sonuç tüm kaynaklarda ki bilgilerin Kur'an süzgecinden geçirilerek elenmesidir. Bunun aksini diyenler İslam'ı hissi ve gerçeklikten uzak felsefe ve yaklaşımlarla yaşamak isteyenlerdir. İslam Müslümanlığı için bu bir tehlikedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder