Doğru tanımlama çok önemlidir. Bir kere
içinde bulunduğumuz topluma göre tespit yapmak zorundayız ki arızaları bulup
tamir edelim.
Maksadı Kur'an'ı okumak için nasıl
okuyacağını öğrenmek olan birinin hayatına Kur'an yansıtması mümkün değildir.
Kanıtı da toplumun mevcut durumudur. İlk önce mantık değiştirilmelidir.
Kur'an nasıl bir hayat yaşanması
gerektiğini öğrenmek için okunmalıdır. Böyle bir mantığın okuyacağı Kur'an
anlamsız okumadan da kurtulacağı için sonuç olarak Kur'an ile yaşanacak bir
hayata götürecektir.
Şu hatayı sakın yapmayın! İlmihal okumayı
kesinlikle ret edin. İlmihal size dininizi öğretmez. İlmihal geçmişte yazılmış
ve dinin geleneğe karışarak evirilmiş halini günümüze taşıyan
bilgililerden oluşur.
Sizi Kur'an okumaktan uzaklaştırır.
Geleneğin dinle karışmış halini taşıyan birine dönersiniz. Hangi zaman da kimin
yazdığı belli olmayan bu küçük bombalar inanç dünyanız da patlayarak sizi paramparça
eder farkına varamazsınız. Adından anlaşılacağı gibi kendi zamanının ilmi
halini anlatır. Korunmuş olmayacağı için şeytan tarafından aldatılan
insanların içine atacağı çok şeyi zamanlar arası taşıyabilir. Dininizi Kur'an
dan yani Allah'tan öğrenin, o zaman tüm şaibelerden korunmuş sayfaları ve
bilgileri okumuş olursunuz. Unutmayın Kur'an bir bütündür. Her harfi
korunmuştur.
Kur'an Beyyine suresi ile böyle bilgi dolu
ayetleri taşır size. Hadi bakalım mübarek sureyi ziyaret edelim.
1 İNKARDA ısrar edenler,
ister kitap ehline isterse şirki hayat tarzı edinenlere mensup olsunlar kendilerine hakikatin açik delili gelinceye kadar dışlanacak değillerdi!
2 (O delil); tüm şaibelerden
arınmış sayfaları Allah’tan kendilerine ileten bir elçidir;
3 (o vahiylerin) içinde
(önceki) kitapların ölmez yitmez (değerleri) bulunur.
4 Ama önceki vahiylerin
mensupları durdular durdular da, kendilerine hakikatin apaçık belgeleri geldikten sonra ayrılığa düştüler.
5 Oysa kendileri yalnızca
Allah’a kulluk etmek, din koyma yetkisinin sadece O’na mahsus olduğuna iman
edip batıl olan her şeyden uzak durmak, ibadeti hakkıyla eda etmek, arınmak ve
artmak için verilmesi gerekeni vermekle emrolunmuşlardı: İşte insanlığın ebedi
değerler sistemi budur.
6 Elbette inkârda ısrar
edenler, ister kitap ehline isterse şirki hayat tarzı haline getirenlere mensup
olsunlar içinde ebedi kalmak üzere Cehennem ateşinin bağrına düşecekler: Onlar
bütün yaratıkların en şerlileridir.
7 şüphesiz iman eden ve
imanına uygun davrananlar da var; işte onlar bütün yaratıkların en
hayırlılarıdır.
8 Rableri katında onların
ödülleri, zemininden ırmakların çağıldadığı ölümsüz güzelliğin üretildiği
tarifsiz cennetlerdir; orada sonsuza kadar kalacaklardır: Allah onlardan razı
olmuş, onlar da Allah’tan memnun olmuştur. İşte bütün bunlar, Rablerinin
sevgisini yitirmekten korkanlar içindir.
Malesef
ekoller hadis ve sünneti Kur'an'nın yanın da mutlak ek gibi algılayıp ve bunun
tersini de Hz. Peygambere saygısızlık olarak isimlendirirken Allah'a nasıl ayıp
ettiklerinin farkına varamamışlardır.
İkinci
ayette verilen "tüm şaibelerden korunmuş" bilgisi yalnız Kur'an için
geçerlidir. Yanına diğer kitapları, hadisleri, sünnetleri koyamazsınız. Kur'an
hem dinin tamamlanma kitabı hemde insanların bozduğu diğer kitapların
doğrultulma kitabıdır. Hissi duygularla hadis ve sünneti Kur'an'nın yanına
koymanız, diğer iki kaynağı Kur'an'la eş tutuğunuz anlamına gelir. Gerçek şudur ki Allah'ın koruyup bildirmediği her şeye şaibe bulaşabilir. Çünkü insan çabuk sarhoş olur, gaflet içinde ne yaptığını bilmez ve emanet edilene ihanet eder.
Evvel
ki dinlerin bozulma sebeplerinin başında işte böyle bir yaklaşımın geldiği Kur'an ile sabittir. Devam
eden ayetlerde kitabın konusunun ve değerlerinin bir olduğunun fakat önceki
vahyin muhatablarının nasıl ayrılığa düştüğü beyan edilir.
Önce
ki vahyin mensubları kitap birken nasıl ayrılığa düşmüş olabilirler acaba? Bana
göre surede ki uyarının en tavan yaptığı yer 5. ayettir. İşte Kur'an'nın öncesi
ve sonrasında ki parçalanma, beşinci ayetin kulak arkası edilerek kendilerine
hoş gelen hissi fikirlerin dinleştirilmesi ile gerçekleşmiştir. Sonuç tüm
kaynaklarda ki bilgilerin Kur'an süzgecinden geçirilerek elenmesidir. Bunun
aksini diyenler İslam'ı hissi ve gerçeklikten uzak felsefe ve yaklaşımlarla yaşamak
isteyenlerdir. İslam Müslümanlığı için bu bir tehlikedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder